Od chwili ostatniego pobytu w miasteczku Silent Hill minęły już ponad trzy lata (premiera Silent Hill 4: The Room miała miejsce we wrześniu 2004 roku), najwyższa więc pora aby ponownie zobaczyć, czy nic tam się nie zmieniło. Dowiemy się o tym dzięki najnowszemu numerowi Official PlayStation Magazine UK.
Niestety żeby się o tym przekonać trzeba będzie uzbroić się
w cierpliwość i jeszcze trochę zaczekać, bowiem fabuła
Silent Hill 5 będzie rozgrywać się w innym, aczkolwiek
równie prowincjonalnym miejscu o nazwie Shepards Glen. Poza
tą drobną różnicą, cała reszta pozostaje zgodna z kanonem.
Miasteczko zostaje zasnute mgłą i otwierają się w nim wrota
do innego, upiornego świata.
Bohaterem gry jest Alex Sheppard, były żołnierz, zmuszony do
walki o odzyskanie swojego zaginionego, w rodzącym się
koszmarze, młodszego brata. Jego jedynym sprzymierzeńcem w
tym dziwnym miejscu będzie Elle, dawna szkolna przyjaciółka.
Jest to dość tajemnicza osoba, deweloper nie ujawnia na jej
temat żadnych informacji. Być może łączy ją dawna miłość z
Alexem. Nie wiemy również czy stanie się ona grywalną
postacią.
Walka odbywać się będzie głównie za pomocą wszelkiego
rodzaju noży, rur i siekier. Dzięki temu deweloper chciałby
uniknąć sytuacji, w czasie której obeznany z działaniem
broni palnej żołnierz wpada między przeciwników i pozbawia
ich życia całymi dziesiątkami, niczym Rambo. Ale aby
sensownie wyjaśnić również dobrą umiejętność w posługiwaniu
się nożem, wymyślono historyjkę o tym, jak to tato Alexa
bardzo często w dzieciństwie zabierał go na polowania do
lasu.
Nowością w gameplayu ma być zastosowanie silnika Havok,
odpowiedzialnego za zgodne z prawami fizyki zachowanie się
różnorakich przedmiotów w grze. Wykorzystano również
technikę motion capture, aby powstała ciekawa i realistyczna
animacja potworów.
Miłośnicy mocnego klimatu ucieszą się z pewnością z powrotu
do gry radia i latarki. Natomiast pewnym powodem do
zaniepokojenia może być fakt, iż zrezygnowano z nieruchomej
kamery pokazującej zwykle rozgrywające się sceny pod
różnymi, często bardzo dodającymi grze klimatu, kątami.
Zamiast tego obecny będzie klasyczny widok TPP, czyli zza
pleców kierowanej postaci.
Kontroler PlayStation 3 posiada czujnik ruchu, o czym nie
zapominają autorzy Silent Hill 5. Potrząsając nim
najprawdopodobniej będzie można zrzucać naskakujących na
plecy głównego bohatera przeciwników.
Za powstanie gry odpowiada studio The Collective (Buffy the
Vampire Slayer, Indiana Jones and the Emperor Tomb). Silent
Hill 5 opracowywane jest z myślą o konsolach PlayStation 3 i
Xbox 360.